Feeds:
Wpisy
Komentarze

Archive for the ‘miscella / różności’ Category

 

Tak jak w tytule – sympatyczne tago-zakładki z kotami :) Kocia kolekcja z bardzo kolorowymi papierami w kociolubne wzorki i arkuszem uroczych naklejek nazywa się “I love my cat” jest firmowana przez Echo Park i można ją kupić w polskim sklepie Craftvena.

 

tagi_z_kotkami_EchoPark_IloveMyCat-1

tagi_z_kotkami_EchoPark_IloveMyCat-2-1tagi_z_kotkami_EchoPark_IloveMyCat-3-1

Read Full Post »

 

 

Mam takie małe “zboczenie” – w większości ulubionych książek mam włożone zakładki, na stałe. Ale jakoś w ostatnich latach przybyło trochę ulubionych książek w formie papierowej (bo ogólnie to ok. 90% czytam w formie e-booków), a zakładek nie. Na Scrapelektowni pojawiło się wyzwanie, żeby zrobić zakładki inspirowane książkami – no to siup, jest piewszy rzut :)

 

 

Zakladki_do_ksiazek_LM

Zakladka_do_ksiazki_1_LMZakladka_do_ksiazki_2_LMZakladka_do_ksiazki_3_LM

Read Full Post »

 

Tak trochę przewrotnie :)

Ozdobna kurzołapka wykonana z powycinanych elementów z pięknej kolekcji papierów Mintay “Old Manor”. Domek z mdfu od Woodouts!.

 

vintage_home_decor_old_manor_1vintage_home_decor_old_manor_2vintage_home_decor_old_manor_3

Read Full Post »

 

 

Twórczy weekend w Porażynie, gdzie w grupie wspaniałych kobiet ładowałyśmy kreatywne baterie :D Piękna przyroda, cudna pogoda, pyszne jedzenie w obfitości, przestronny pałac cały do naszej dyspozycji i skrapowanie bez ograniczeń – tak wygląda niebo :D

To moje prace, które powstały w czasie weekendu. Ten poniższy skrap jest mi najbliższy – jesteśmy wszystkie na zdjęciu, ze scrapbookingowymi propsami, a obok zdjęcia są podpisy wszystkich dziewczyn w rameczkach. Jest też logo ScrapMocy i obrazek z naszego “rozkładu jazdy”. Ten skrap to już bezcenna pamiątka.

ScrapMOC_scrapboking_crop_layout_autograf_1

ScrapMOC_scrapboking_crop_layout_autograf_detale1

To z kolei jest autolift :D Czyli skrap inspirowany czyjąś pracą, w tym wypadku… moją. 7 lat temu zrobiłam skrap o Janku i Emilce, i ich upodobaniach. Teraz zrobiłam podobny, z ich zdjęciami z tego roku.

ScrapMOC_scrapbooking_lift_jpg

Ten skrap powstał głównie z materiałów, które dostałyśmy w zestawie na dobry początek. Do tego wyszperałam idealnie pasujące tekturki w pudełku “zero waste”, czyli drugiej szansy. Uzupełniające ornamenciki podarowała skrapująca sąsiadka przy stole – Marta ze SnipArt :)

ScrapMOC_Zegaromania_1

Ten skrap też jest mi sentymentalnie bliski, ponieważ są na nim nożyczki podarowane przez współtowarzyszki (dostałyśmy takie w zestawie) i mogłam je mocno ozłocić dzięki sąsiadce przy stole z drugiej strony, Milenie :D

ScrapMOC_Never_enough_scissors

Do tego wszystkiego powstały jeszcze kartki, głównie wielkanocne, starałam  się wziąć udział w różnych wyzwaniach tematycznych. Ten wyjazd był tak fantastyczny, że nie mogę się doczekać kolejnego :)))

kartka wielkanocna z zajączkiem i ramką od Latarnia Morska

kartka_wielkanocna_recznie_robiona_2019_1

kartka z pisanką-balonem, tekturka także od Latarnia Morska

kartka_wielkanocna_recznie_robiona_2019_2

nie wiem skąd wytrzasnęłam tego zajączka, ale prezentuje się uroczo w papierach Mintay “7th Heaven” i “Springtime”

kartka_wielkanocna_recznie_robiona_2019_3

tu także pisanka od Latarnia Morska i papiery Mintay “Bloomville”

kartka_wielkanocna_recznie_robiona_2019_4

i jeszcze dwie kartki, z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca – z tekturkami wyszperanymi w pudełku drugiej szansy, które było wystawione na naszym zjeździe

Kartka_z_okazji_Dnia_Matki_recznie_robiona_1Kartka_z_okazji_Dnia_Ojca_recznie_robiona_1

Read Full Post »

 

Scrapbooking to nie tylko tworzenie przedmiotów ładnych, ale także takich, które mają znaczenie… Dlatego najbardziej cieszą mnie prace ze zdjęciami… za każdym razem, gdy na nie spojrzę, przypominam sobie o powodach do wdzięczności :) A choinka obwieszona bombkami (te mają 12 i 10 cm średnicy)  "scrapbookingowymi"? Chyba taką popełnię, bo te bombki sprawiają mi masę radości :D

Do opublikowania bombek zmotywował mnie konkurs na Instagramie, organizowany przez @wonderphotoshopeu, a bombki i cudne papiery pochodzą oczywiście ze Scrap.com.pl w Katowicach.

 

dekoracja_bombka_scrapbooking_3

dekoracja_bombka_scrapbooking_2

dekoracja_bombka_scrapbooking_4

dekoracja_bombka_scrapbooking_1

Read Full Post »

 

“Christmas Stories”, urocza kolekcja świątecznych papierów do scrapbookingu od Mintay Papers, jest pełna cudnych motywów do wycinania. Moje serce skradły sarenki ;) Dlatego powstał ten drewniany domeczek a’la shadowbox, w którym umieściłam wyciętą z papieru sarenkę w otoczeniu mchu. Domeczek ozdobiłam innymi wyciętymi motywami, które pociągnęłam preparatem imitującym szkło. I jest mała dekoracja świąteczna z moim ulubionym motywem :)

 

domek_z_sarenka_mixedmedia

Efekt mchu na domeczku stworzyłam dzięki preparatowi Pentartu o nazwie “Moss” :) Po nałożeniu i podgrzaniu nagrzewnicą tworzy pięknie fakturowaną powierzchnię.

 

domek_z_sarenka_mixedmedia_detale1

 

domek_z_sarenka_mixedmedia_detale2

Read Full Post »

 

 

 

 

Mistrz Bryku (Rafał Bryk)  ponownie wydobył swoje magiczne lampy z czeluści równie magicznego garażu, i pokazał je światu. Wystawę “Wskrzeszenie Przeszłości” można było zwiedzić w sobotę i niedzielę, w wieży wodnej w Rudzie Śląskiej.

Byłam, podziwiałam, zrobiłam zdjęcia – część ekspozycji można zobaczyć na poniższych fotkach…

 

 

wystawa_Vintage_Garage_Wskrzeszenie_Przeszlosci_2wystawa_Vintage_Garage_Wskrzeszenie_Przeszlosci_3wystawa_Vintage_Garage_Wskrzeszenie_Przeszlosci_4wystawa_Vintage_Garage_Wskrzeszenie_Przeszlosci_5wystawa_Vintage_Garage_Wskrzeszenie_Przeszlosci_6wystawa_Vintage_Garage_Wskrzeszenie_Przeszlosci_7wystawa_Vintage_Garage_Wskrzeszenie_Przeszlosci_8wystawa_Vintage_Garage_Wskrzeszenie_Przeszlosci_9wystawa_Vintage_Garage_Wskrzeszenie_Przeszlosci_10

wystawa_Vintage_Garage_Wskrzeszenie_Przeszlosci_1

plakat_wystawy

Read Full Post »

 

 

 

Kolejkowo to niezwykły świat kolejek, który zachwyca małych i dużych :-) Kolejkowo mieści się na Dworcu Świebodzkim we Wrocławiu, byłam tam w zeszłą sobotę.

Ogromną frajdę sprawiło mi podglądanie bardzo zajętych mini pociągów, które niestrudzenie kursowały po makietach oraz mnóstwa ciekawych smaczków i szczegółów, na odkrywanie których w tym niezwykłym świecie nie starczyłoby mi tygodnia…!

Kolejkowo_Worclaw_1Kolejkowo_Worclaw_2Kolejkowo_Worclaw_3Kolejkowo_Worclaw_4Kolejkowo_Worclaw_5Kolejkowo_Worclaw_6Kolejkowo_Worclaw_7Kolejkowo_Worclaw_8Kolejkowo_Worclaw_9Kolejkowo_Worclaw_10Kolejkowo_Worclaw_11Kolejkowo_Worclaw_12Kolejkowo_Worclaw_13Kolejkowo_Worclaw_14Kolejkowo_Worclaw_15Kolejkowo_Worclaw_16Kolejkowo_Worclaw_17Kolejkowo_Worclaw_18Kolejkowo_Worclaw_19Kolejkowo_Worclaw_20

Kolejkowo można też odwiedzić wirtualnie :-) Szczególnie polecam filmiki… ;-)

www.kolejkowo.pl

Kolejkowo_Worclaw_21

Read Full Post »

 

 

 

Uwielbiam zbierać kamyki nad morzem…!

A od tegorocznych wrześniowych wakacji wiem, że uwielbiam także ozdabiać kamyki :)

Pomogły mi w tym: biały marker Sharpie, czarny marker Fude Ball i grafitowy Graphik Derwenta.

 

 

kamyki_1

kamyki_2kamyki_3kamyki_4kamyki_5

Read Full Post »

 

 

 

 

ask_her_what...

{źródło}

 

 

woods_11_11_20141_woods_11_11_20142_woods_11_11_20143_woods_11_11_20144_woods_11_11_20145_woods_11_11_20146_woods_11_11_20147_woods_11_11_20148_woods_11_11_20149_woods_11_11_201410_woods_11_11_201412_

Read Full Post »

 

 

 

 

Piąte urodziny Scrap.com.pl obchodzone są naprawdę hucznie! :) Z tej okazji zapraszamy z całą ekipą sklepową na różne atrakcje na Facebooku (klik!) – dużo wesołego zamieszania się tam dzieje!; oraz na szałowe Blog Candy na blog sklepowy (klik!)! Do wygrania jest designerska torba Tima Holtza pełna “przydasi” do scrapbookingu.

NAGRODA_TORBA_Tima_Holtza przydasieBLOG copy

I warto skorzystać z urodzinowego rabatu do sklepu,

obniżka na wszystko obowiązuje do niedzieli włącznie :)

rabat_urodzinowy_1o% copy

A ja wspominam najbardziej magiczny koncert na jakim byłam. Pat Metheny, 2 km od mojego domu, nie mogło mnie tam zabraknąć.. I trwam w zaczarowaniu do dziś, co próbowałam przelać na ten LO; na którym wkleiłam też bilet wstępu :-)

  

 

skrap 30x30cm / LO 12×12”

LO_Pat_Metheny_koncert

Tytuł to cytat z zapowiedzi koncertu Marcina Kydryńskiego.

LO_Pat_Metheny_koncert_detale

LO_Pat_Metheny_koncert_detal

Read Full Post »

 

 

 

 

Skrap o mojej bratanicy Emilce, która na każdej rodzinnej imprezie imponuje mi pięknie polakierowanymi pazurkami :)

Layout about my niece Emiily, who sports beautifully painted nails at every family gathering :)

 

 

 

skrap 30×30 cm / 12×12” layout

Pazurki_Emilki_LO

Pazurki_Emilki_LO_detale1Pazurki_Emilki_LO_detale2Pazurki_Emilki_LO_detale3

A w sobotę widzimy się na VII Ogólnopolskim Zlocie Scrapbookingowym!

Wpadnijcie koniecznie na stoisko Scrap.com.pl (nr 36/46) na pogaduszki, zakupy i dużo prac od Złotych Rączek do oglądania :)

 

Miejsce:

Hala sportowa "KOŁO”
ul. Obozowa 60,  Warszawa

Godziny:

11:00 – 17:00

Read Full Post »

 

 

 

 

 

Sparafrazowałam tytuł piosenki… Lubię przetwarzać. Recykling – upcykling?

butelki_6

butelki_4

Butelki zdobią okienka, ramka ornamentowa i preparat crackle.

 

butelki_3

butelki_2

butelki_5

przed, i po / before, and after

butelki_1

Read Full Post »

 

 

 

KsiążKAwiarnia_Rezerwat_1KsiążKAwiarnia_Rezerwat_2KsiążKAwiarnia_Rezerwat_3KsiążKAwiarnia_Rezerwat_4KsiążKAwiarnia_Rezerwat_5KsiążKAwiarnia_Rezerwat_6KsiążKAwiarnia_Rezerwat_7KsiążKAwiarnia_Rezerwat_8KsiążKAwiarnia_Rezerwat_9KsiążKAwiarnia_Rezerwat_10KsiążKAwiarnia_Rezerwat_11KsiążKAwiarnia_Rezerwat_12KsiążKAwiarnia_Rezerwat_13KsiążKAwiarnia_Rezerwat_14KsiążKAwiarnia_Rezerwat_15KsiążKAwiarnia_Rezerwat_16KsiążKAwiarnia_Rezerwat_17KsiążKAwiarnia_Rezerwat_18KsiążKAwiarnia_Rezerwat_19KsiążKAwiarnia_Rezerwat_20KsiążKAwiarnia_Rezerwat_21KsiążKAwiarnia_Rezerwat_22KsiążKAwiarnia_Rezerwat_23KsiążKAwiarnia_Rezerwat_24KsiążKAwiarnia_Rezerwat_25KsiążKAwiarnia_Rezerwat_26KsiążKAwiarnia_Rezerwat_27KsiążKAwiarnia_Rezerwat_28KsiążKAwiarnia_Rezerwat_29

KasiążKAwiarnia Rezerwat

Pl. Juliusza Słowackiego 15

Nowy Targ

fanpage KsiążKAwiarni

Read Full Post »

 

 

 

 

W marcu i kwietniu moje prace można obejrzeć w pracowni-galerii PMDK w Tarnowskich Górach. 20. marca odbył się wernisaż, było to niezwykłe dla mnie wydarzenie :) Dziękuję ogromnie wszystkim, którzy przybyli żeby dzielić ze mną te chwile.

wystawa

A o wernisażu napisała pięknie nieoceniona Marikodzi –> http://pracownia-w-jordanie.blogspot.com/2014/03/zaprawianie-wspomnien-po-wernisazu.html

 

 

 

 

2014-03-23_12_15_012014-03-23_12_17_002014-03-23_12_26_032014-03-23_12_29_062014-03-23_12_05_452014-03-23_12_13_46

{zdjęcia dzięki uprzejmości Sebastiana – dziękuję :)}

Read Full Post »

 

 

 

 

Zapraszam na blog Collage Caffe, gdzie można obejrzeć mój reportażyk z wystawy “Szklanka i Filiżanka. Rodzinne Historie.”:

http://collagecaffe.blogspot.com/2014/02/nasza-reporterka-w-terenie.html

page copy

 

Szklanka_i_Filizanka_7

Szklanka_i_Filizanka_13

Szklanka_i_Filizanka_9

Read Full Post »

 

D7K_8822

D7K_8820D7K_8829

Wykorzystałam:

ramkę kwadratową, ćwieki vintage, sztućce małe, napis “Przepisy”, wstążkę w biało-czerwoną kratkę, tusz szary i jasnobrązowy + narzędzie do tuszowania.

 

D7K_8823

Read Full Post »

 

 

 

 

Pokoju i radości Wam życzę :)

My wishes of peace and joy to you :)

balwankiDecemebr_Daily_grudniownik_2013kartka_Boze_Narodzenie_z_chatkakartka_swiateczna_z_pierniczkamikartka_z_anioleczkiemkartka_z_aniolkiemkartki_swiateczne_z_ptaszkamipierniczki_swiateczneswiateczna_gwiazdka

Read Full Post »

 

 

Na spotkaniu scrapbookingowym w Rybniku poleciałyśmy na skrzydłach weny ;)

(photo from our scrapbooking crop at Rybnik)

Spotkanie_scrapbookingowe_Rybnik

Efekt? Zrobiłam 8 kartek świątecznych:

I made 8 Christmas cards:

kartka_na_Boże_Narodzenie7

kartka_na_Boże_Narodzenie6

kartka_na_Boże_Narodzenie9

kartka_na_Boże_Narodzenie8

kartka_na_Boże_Narodzenie1

kartka_na_Boże_Narodzenie2

kartka_na_Boże_Narodzenie5

kartka_na_Boże_Narodzenie3

kartka_na_Boże_Narodzenie4

Read Full Post »

 

 

Zakopane_1

Zakopane_3

Zakopane_2

Zakopane_4

Zakopane_7

Zakopane_6

Zakopane_8

Zakopane_9

Nowy_Targ_1

Nowy_Targ_3

Nowy_Targ_2

z_Nowego_Targu

Read Full Post »

 

 

 

zdjęcia z telefonu, aplikacja Instagram

 

 

wedrowka_5

wedrowka_1

wedrowka_2wedrowka_3wedrowka_6wedrowka_7

wedrowka_11

wedrowka_8

 

wedrowka_10

wedrowka_12

wedrowka_9

wedrowka_4

wedrowka_13

… i przesłanie dla wszystkich :D

wedrowka_14

Read Full Post »

 

 

W ubiegłą sobotę moja młodsza siostra Kolorowanka brała ślub i nie mogłam się oprzeć żeby na najnowsze wyzwanie w Scrap.com.pl nie popełnić skrapa ze zdjęciem z tej pięknej uroczystości :)

Papier w tle był gładki, ale całkiem się odmienił – na skrapie musiałam koniecznie wypróbować mój nowy nabytek, czyli stemple koronkowe girlandy (2 ulubione rzeczy w 1!) Maya Road.

 

skrap 30×30 cm / 12”x12” layout

Ania&Grzes

Ania&Grzes_detale_1

Ramkę z kryształkami wyszperałam w scrapowej walizce “wszystko po 4 zł” , a kwiaty powstały z hortensji z zestawu #76 spiętych perłowym ćwiekiem – serduszkiem. Tekturowa para młoda pochodzi z zestawu tekturek ślubnych.

Ania&Grzes_detale_2Ania&Grzes_detale_3

 

Bawicie się w podejmowanie wyzwań? Spróbujcie :) Jest fajna nagroda do zgarnięcia i aż miesiąc czasu na wykonanie pracy. Szczegóły wyzwania i inspiracje od projektantek poznacie po kliknięciu w obrazek:

Wyzwanie #31 wytyczne

Read Full Post »

 

Takie gadżety też są mi potrzebne ;) / I need this kind of gadgets too ;)

 

skrap 30x30cm / 12×12” LO

Gadzety_kobiety_LO

Gadzety_kobiety_detale

 

 

* * * * *

15. lutego, w piątek (g. 17-21) zapraszam na moje warsztaty w Bielsku-Białej (Wapienica)

“Scrapbooking dla opornych”, okazyjna cena! –> 75 zł

 

Scrapbooking_dla_opornych_Betania

pełna informacja na temat tych warsztatów oraz jak się zapisać:

na stronie Betanii (klik!) lub na Facebooku (klik!)

 

ZAPRASZAM! :)

Read Full Post »

 

 

Bożonarodzeniowa szopka z tekturki na akrylowej bazie malowanej różnymi preparatami (miksatywy do tuszów alkoholowych, Glimmer Glaze, sztuczny śnieg, Glossy Accents, brokat Stickles, farba akrylowa) – na Wyzwanie #27 w Scrap.com.pl :)

A Nativity scene on an acrylic clear plate, made for a challenge at Scrap.com.pl.

 

 

szopka_2szopka_3szopka_4

Zapraszam do pooglądania na stronie wyzwaniowej bielutkich cudności wykonanych przez Złote Rączki. I do wspólnej zabawy z białym kolorem! Dla mnie to było prawdziwe wyzwanie ;)

Wyzwanie #27

Read Full Post »

 

 

Niezwykłe osoby zaprosiły mnie do niezwykłej kawiarni… gdzie z prawdziwą radością udzieliłam odpowiedzi na ich pytania… przy kawie czy herbacie, zapraszam Was do “poczytania” wywiadu ze mną w Collage Caffe :)

1_latarnia

 

A klikając w poniższy obrazek traficie do Blog Candy, gdzie można wygrać baaardzo mixed-mediowe nowe maski marki Latarnia Morska, do środy włącznie:

 

blog candy

Read Full Post »

 

 

Przedwczoraj ruszyło nowe Wyzwanie w Scrap.com.pl – tym razem zachęcamy do wykonania świątecznych maleństw. Zegarmistrzowskie dziubdzianki Złotych Rączek można podziwiać na blogu sklepu, ja wykonałam malutką zawieszkę do prezentów. Zapraszam serdecznie do zabawy :D

This is a gift tag made for a Scrap.com.pl challenge – to make a tiny work in Christmas theme.

 

mini zawieszka świąteczna

Klikając w obrazek można trafić bezpośrednio na stronę z Wyzwaniem:

Wyzwanie #26 wytyczne

Read Full Post »

 

 

Czy wszyscy widzieli już to video? ;-) Dzięki wspaniałym 2:16, Finnabair i Agnieszce-Annie powstał ten cudny poradnik dla początkujących (ale, czyżby tylko…? ;-)), w którym wystąpiłam z hasłem własnym na temat twórczego fitnessu.

Dear foreign friends, you can watch this video in English – please visit Finnabair’s blog here.

 

 

 

 

 

I przy okazji… pokazuję album ze Zlotu w Warszawie… zrobiłam dość dawno, poślizg z publikacją wystąpił. Album zrobiłam na bazie folderu (“Memory File”) od Heidi Swapp.

This is my scrapbook from National Scrapbooking Crop in Warsaw, in June 2012. I used Memory File by Heidi Swapp as a base.

album_ogolnopolski_zlot_scrapbookingu_1album_ogolnopolski_zlot_scrapbookingu_2album_ogolnopolski_zlot_scrapbookingu_3album_ogolnopolski_zlot_scrapbookingu_4album_ogolnopolski_zlot_scrapbookingu_5album_ogolnopolski_zlot_scrapbookingu_6album_ogolnopolski_zlot_scrapbookingu_7album_ogolnopolski_zlot_scrapbookingu_8album_ogolnopolski_zlot_scrapbookingu_9album_ogolnopolski_zlot_scrapbookingu_10album_ogolnopolski_zlot_scrapbookingu_11album_ogolnopolski_zlot_scrapbookingu_12album_ogolnopolski_zlot_scrapbookingu_13album_ogolnopolski_zlot_scrapbookingu_14

Read Full Post »

Blog Candy!

 

 

Kto tego nie lubi…?! Piękny, świąteczny zestaw materiałów do scrapbookingu, na dodatek pełny dobrych fluidów, bo przekazany z dobrego serca przez producentów scrapbookingowych i prywatne osoby, a następnie wylicytowany przez Scrap.com.pl na aukcji Allegro, jest do wzięcia :)

 

Zestaw-witeczny-do-scrapbookingu

 

Wystarczy przekazać informację o aukcjach na rzecz Marcinka i wpisać się w komentarzu pod postem na blogu Scrap.com.pl –> TUTAJ.

Aukcje-dla-Marcinka

Naprawdę warto zajrzeć na aukcje na rzecz Marcinka, bo można tam kupić piękne rękodzieła podarowane chłopczykowi przez ludzi o dobrych sercach, którzy wspierają go w walce z ciężką chorobą.

Read Full Post »

 

Dzisiaj w Scrap.com.pl rozpoczęliśmy świętowanie 3. urodzin sklepu! Wszyscy są zaproszeni na świętowanie na Facebooku;  wystartował tam konkurs, w którym można wygrać 500 zł do wydania na “przydasie” do scrapbookingu – ZAPRASZAM serdecznie :) Jutro i pojutrze, w tym samym miejscu, będą kolejne konkursy z nagrodami książkowymi, więc zaglądajcie :)

 

3 urodziny - zaproszenie na FB

 

I jeszcze dorzucam dwa skrapy 30×30 cm… pierwszy zrobiony na świetnym spotkaniu scrapbookingowym w Rybniku (i w sumie nie powinnam pokazywać takich rzeczy, ha ;)), a na drugim skrapie jest siostrzeniec Jańcio we wcieleniu a la Sołtys Kierdziołek :)))

My two recent layouts, one made at great scrapbooking crop in Rybnik and the second one featuring my nephew Johnny as a cult Soltis Kierdziołek :)

200km

200km_detalea

Soltys_Kierdziolek

Soltys_Kierdziolek_detalea

Read Full Post »

 

Kto był na V Ogólnopolskim Zlocie Scrapbookingu w Warszawie w zeszłą sobotę, ten wie – było wspaniale i bardzo gorąco :) Organizacja na medal! Pozdrawiam serdecznie starych znanych, nowych poznanych i wszystkich spotkanych :)))

Sklepową-Scrap.com.pl-ową fotorelację można obejrzeć na Facebooku –> tutaj.

okulary_zlotowe

Z Południowego Zlotu Scrapowego, który był 26. maja w Cieszynie, zrobiłam album-dziwoląga, który po rozłożeniu wygląda jak 3 skrapy sklejone razem ;) Szybko i tanio, bo wszystkie papiery są z Taniej Strefy :) Ale za to jego publikacja zajęła mi ponad miesiąc… ;)

album_Cieszyn_2012_1aalbum_Cieszyn_2012_2aalbum_Cieszyn_2012_3aalbum_Cieszyn_2012_4aalbum_Cieszyn_2012_5aalbum_Cieszyn_2012_6a

A w tę sobotę mam nadzieję spotkać Was na Dolnośląskich Letnich Warsztatach Craftowych :)

https://i1.wp.com/1.bp.blogspot.com/-HMSRu6suSpM/T6F8YlNfAMI/AAAAAAAAFEA/h3xeiKe97IY/s400/plakatzlot.JPG

Read Full Post »

 

 

 

Oto mój siostrzeniec Janek… z buzią pełną chleba… usilnie próbujący się nie uśmiechać :D

This is my nephew Johnny… with his mouth full of bread… trying hard not to smile :D

  

30x30cm / 12×12”

Precz_z_glodem

Te fajne literki z polskimi znakami są super– dostałam je od Magicznej Kartki – dziękuję! :)

Precz_z_glodem_detal2a

Precz_z_glodem_detal1a

 

I jeszcze się pochwalę – oto światło dzienne ujrzała najnowsza kolekcja papierów do scrapbookingu mojego projektu – Chatka na weekend :) Poszczególne papiery można obejrzeć TUTAJ :)

zestaw_Chatka_na_weekend

Read Full Post »

 

 

Skrap zainspirowany tym tekstem Malflu,

a na zdjęciach oczywiście sekciary w czasie mityngu ;-)

The layout is inspired by my friend’s husband who said,

that scrapbooking is a kind of a sect ;-)

 

 

skrap 30×30 cm / layout 12×12”

scrapbooking_to_sekta

 

scrapbooking_to_sekta_detale

 

scrapbooking_to_sekta_detale2

 

 

Dzisiaj świętujemy National Scrapbooking Day! Z tej okazji życzę wszystkim żeby… tworzyli i dali tworzyć innym :) 

 

 

Zapraszam też na blog Scrap.com.pl gdzie składając życzenia scrapbookingowej społeczności można wygrać pakę pięknych przydasi vintage o wartości 180 zł.

Na rozdawnictwo traficie klikając w poniższy obrazek:

National Scrapbooking Day w ScrapComPl

Read Full Post »

 

 

Jeśli jeszcze nie rozliczyliście PIT za 2011 rok, zwracam się z prośbą o przekazanie 1% podatku na leczenie chorego synka mojego kuzyna, z góry ogromnie dziękuję za wszelką pomoc.

Nowak Tomasz - Fundacja Avalon

Read Full Post »

… dziewczyn z forum SilesianCraft odbyło się w piątek – było gwarno, twórczo i płodnie :) Dziękuję za wspaniałe towarzystwo!

spotkanie scrapbookingowe w Bielsku-Białej 30. marca 2012

spotkanie scrapbookingowe w Bielsku-Białej 30. marca 2012

 

Moje spotkaniowe skrapy – na pierwszym zdjęcie, które miałyśmy na warsztacie we trójkę

– Gosia, ja i Ewa (zdjęcie naszych skrapów ze spotkania):

3 x skrap A

a tak wygląda po dodaniu opisu i pomazianiu pastelami Gelatos:

taaaki telewizor

taaaki telewizor detale1

taaaki telewizor detale2

i drugi spotkaniowy skrap z bratanicą Emilką zachwyconą żółwiem:

zolwik

zolwik detale

Read Full Post »

 

Pozdrowienia dla wszystkich spotkanych na Skrapowisku w Łodzi

i Jarmarku Rzeczy Ładnych w Chorzowie! :D

 

 

Na Skrapowisku kupiłam papier zaprojektowany przez Finn i… ciach/chlap i jest skrap ;) Z bratanicą Emilcią w roli głównej.

 

 

skrap 30x30cm / 12×12” layout

skrap Leśny Ludzik

napisy: “Tatuś mówi na mnie Grzybek, ciocia mówi na mnie Muchomorek, a ostatnio zbierałam szyszki i były…PYSZNE :)”

journaling: “Daddy’s calling me a Mushroom, auntie’s calling me a Little Toadstool, and recently I was picking up some pinecones and they were… delicious :)”

 

skrap Leśny Ludzik detale

 

skrap Leśny Ludzik detale

 

 

Zapraszam również na blog Silesian Craft, gdzie w wyzwaniu można zmierzyć się z liftem mojego skrapa, poczytać o co mnie dziewczyny wypytały i zobaczyć różne wytwory, w tym świetne lifty mojej pracy w wykonaniu design teamu :)

A kto jest z południowej Polski, to zapraszam także na nasze cudne forum Silesian Craft :D

forum Silesian Craft

Read Full Post »

 

Dzięki Marysi i jej pomysłowi na poradnik fotograficzny dla początkujących twórczych blogerek i blogerów, mam dzisiaj przyjemność przedstawić Wam moją część dotyczącą prostej obróbki zdjęć :)

Jest to czwarta i ostatnia część cyklu, pozostałe świetnie opracowane poradniki jak radzić sobie z oświetleniem, aranżować tło dla prac oraz fotografować detale, opracowały te utalentowane i twórcze dziewczyny i możecie je znaleźć tutaj:  

  

Rysowanie światłem- fotografia– autorstwa Marysi (klik)

Aranżacja zdjęć – autorstwa Anity (klik)

Fotografowanie rękodzieła – detale – autorstwa Asi Eight (klik)

oraz moje Edytowanie zdjęć (klik)

 

*

S

Swoją część poradnika przedstawiam także tutaj i zapraszam do lektury :) :

Staranne i ładne zdjęcia umieszczone na blogu świadczą nie tylko o naszym profesjonalizmie, ale także o szacunku względem osób, które odwiedzają to nasze miejsce w sieci. Marysia (http://baju-baju-marysiowe.blogspot.com/), Anita (http://matkapolkasienudzi.blogspot.com/) i Asia (http://made-by-eight.blogspot.com/) dzieliły się cennymi wskazówkami jak wykonać fajne zdjęcia, a ja teraz podpowiem jak je przygotować do opublikowania w Internecie. Nawet super poprawnie wykonane zdjęcie wymaga małej obróbki zanim zostanie umieszczone na blogu czy w galerii. Na co dzień pracuję w programie graficznym Adobe Photoshop CS3, ale w zupełności wystarczą do tego prostsze programy. Znam dwa darmowe, które mogę polecić: XnView i PhotoScape (i na przykładzie tego drugiego przygotowałam instrukcje). Bohaterką mojego kursu jest ręcznie wykonana kartka :)

  

*

PhotoScape:

LM0 - PhotoScape

*

Obróbka graficzna zdjęcia kartki (lub innego rękodzieła) sprowadza się do trzech kroków:

1. Wykadrowanie (przycięcie) zdjęcia,

2. Poprawienie jasności, kontrastu i ewentualnie kolorów,

3. Zmniejszenie i wyostrzenie zdjęcia.

*  

Jak to zrobić krok po kroku:

1.

Tak wygląda zdjęcie zgrane bezpośrednio z aparatu. Widać na nim nie tylko kartkę, ale też sporo… mojego bałaganu na stole :) Zgodnie z zaleceniami Anity zrobiłam wokół kartki małą aranżację – jako tła użyłam papieru do scrapbookingu, kartkę ustawiłam na podstawce z rafii i położyłam obok kamyki – żeby nie było „łyso”.LM1 - oryginal

2.

Kadrowanie zdjęcia polega na obcięciu ze zdjęcia wszystkiego co zbędne. Dzięki temu pozbędę się stołu i bałaganu, a na zdjęciu będzie widoczna tylko kartka :)

Otwieramy zdjęcie w programie PhotoScape, sprawdzamy czy mamy otwartą zakładkę „Edytor” (oznaczenie „1” na zdjęciu poniżej). Następnie klikamy na zakładkę „Kadrowanie” (2). Najeżdżamy kursorem na zdjęcie, klikamy lewym przyciskiem myszki i przytrzymujemy go wciśnięty (3a). Ciągle trzymając wciśnięty przycisk przesuwamy kursor w dół i w prawo (3b), aż do miejsca oznaczonego (3c). Puszczamy przycisk myszki i wciskamy „Enter”. Zauważcie, że w trakcie przeciągania tło robi się mleczne, a zaznaczony obszar ma normalne kolory. To co jest mleczne, zostanie obcięte. Jeśli coś pójdzie nie tak, zawsze możecie kliknąć „Cofnij” (w prawym dolnym rogu ekranu) i wykadrować jeszcze raz :)

LM2 - kadrowanie

3.

Kadrując zdjęcia stosuję najczęściej dwie zasady:

– nad sfotografowanym przedmiotem zostawiam ciut więcej tła niż pod nim;

– nie umieszczam przedmiotu centralnie na środku zdjęcia, tylko troszkę z boku.

Moim zdaniem tak wykadrowane zdjęcie wygląda naturalnie i jest przyjemne w odbiorze :)

LM3 - kadrowanie wskazowki

 

4.

Zdjęcie mamy wykadrowane, przechodzimy do poprawek. Upewniamy się, że mamy zdjęcie otwarte w zakładce „Edytor” (1), klikamy na przycisk „Jasność, Kolor”(2) i otworzy się nam okienko z suwaczkami (3).

LM4 - poprawianie zdjecia

 

5.

Zwiększamy jasność i kontrast – na tym konkretnym zdjęciu poprawiłam jasność o 27 punktów oraz kontrast o 20 punktów. Moja kartka na zdjęciu wyszła dość blado w porównaniu do rzeczywistości, dlatego zwiększyłam jeszcze nasycenie o 20 punktów i teraz zdjęcie wiernie oddaje jej kolory. Zachęcam do zabawy suwaczkami metodą prób i błędów, bo każde zdjęcie może wymagać innych ustawień :) Po ustawieniu suwaczków klikamy „Ok”.

LM5 - jasnosc kontrast nasycenie

 

6.

Zdjęcia prosto z aparatu są zazwyczaj w dużym rozmiarze (ach te możliwości aparatów!), a na blogach pojawiają się najczęściej w szerokości 400 – 600 pikseli. Żeby więc nie ładować wielkich zdjęć na blog, najpierw je zmniejszamy.

Upewniamy się, że mamy zdjęcie otwarte w zakładce „Edytor” (1), klikamy przycisk „Zmień rozmiar” (2) i wyskoczy nam okienko (3). W tym okienku wpisujemy szerokość zdjęcia w pikselach (a program sam dostosuje nam proporcjonalnie jego wysokość). Ja wpisałam 600 pikseli, bo zdjęcia o takiej szerokości publikuję na swoim blogu (jeśli są wykadrowane poziomo; jeśli zdjęcie jest pionowe, wybieram szerokość ok. 450 pikseli). Po wpisaniu wartości klikamy „Ok”.

LM6 - zmiana rozmiaru

7.

Zmniejszenie rozmiaru zdjęcia zawsze powoduje utratę jego jakości – szczegóły stają się lekko rozmyte. Dlatego aby to poprawić, ostatnim krokiem jest tzw. wyostrzenie zdjęcia.

Upewniamy się, że zdjęcie jest otwarte w zakładce „Edytor” (1), klikamy na przycisk „Wyostrz” (2), otworzy się nam okienko z suwaczkami (3). W przypadku mojej kartki ustawiłam średnicę na 0,2, a ilość na 30% (4). Radzę trzymać się wartości między 10% a 30%, dzięki temu efekt wyostrzenia powinien być naturalny. Wyższe wartości mogą spowodować, że na zdjęciu pojawią się brzydkie artefakty.

LM7 - wyostrzanie

Wyostrzenie powinno być ostatnim krokiem w obróbce zdjęcia. Po nim nie wprowadzamy już żadnych poprawek, bo popsują nam one efekt wyostrzenia. Tak obrobione zdjęcie zapisujemy pod nową nazwą.

   *

 

 

 

8.

Voila! Tak wygląda zdjęcie na gotowo, można wgrywać je na blog :)

LM8 - gotowe zdjecie

 

9.

Efekty specjalne :)

Zachęcam jeszcze do zapoznania się z różnymi funkcjami programu PhotoScape, bo można dzięki niemu uzyskać ciekawe efekty na zdjęciach, rozświetlać, dodać ramki, rozmywać tło i wiele wiele innych :) Parę przykładów poniżej:

LM9 - efekty z PhotScape

Mam jeszcze w zanadrzu klika porad dla początkujących fotografów rękodzieła:

  • Zostawcie wokół fotografowanego przedmiotu trochę tła, bo obcinając tło zbyt ciasno stworzycie klaustrofobiczny efekt. Przestrzeń na zdjęciu pozwala lepiej oddać kształt kartki czy przedmiotu. Wyjątek stanowią równe skrapy czy makatki – te wyglądają dobrze także bez tła :)
  • Fotografując przedmiot odsuńcie od niego aparat na przynajmniej 1 metr. Jeśli przysuniecie aparat zbyt blisko, to nie będzie on potrafił ustawić ostrości (wyjątek stanowią lustrzanki z odpowiednimi obiektywami).
  • Jeśli trzęsą Wam się ręce i zdjęcia wychodzą poruszone, oprzyjcie łokcie np. na blacie stołu lub oparciu krzesła.
  • Szczególnie przy fotografowaniu kartek/skrapów aparatem kompaktowym – odsuńcie się od przedmiotu i użyjcie zoomu w aparacie do przybliżenia. Unikniecie w ten sposób zniekształcenia kartki/skrapa. Zbyt blisko trzymany aparat powoduje, że kartka/skrap niemiłosiernie wybrzusza się i wygląda jak poduszka, a nie kwadrat :)
  • Nauczcie się obsługi Waszych aparatów, szczególnie ustawiania balansu bieli (pomoże w przypadku robienia zdjęć w pochmurne dni lub przy sztucznym świetle) oraz ISO (pomoże w robieniu zdjęć przy słabszym oświetleniu). Czasem malutka zmiana w ustawieniach aparatu skutkuje ogromną poprawą jakości zdjęcia!
  • Unikajcie trybu „portret” przy fotografowaniu przedmiotów (powoduje on np. rozświetlanie cery czy wygładzanie zmarszczek u ludzi, co jest niekoniecznie pożądane w przypadku rękodzieł), tak samo funkcja „makro” służy do fotografowania malutkich robaczków czy wielkich zbliżeń, w przypadku robienia zdjęć całym przedmiotom wielkości kilku/kilkunastu centymetrów nie jest najlepsza.

Read Full Post »

Perfect Woman

 

 

Kardamonowa zaprosiła mnie do zabawy w temacie kobiet idealnych ;-)

 

image

 

Zasady:

  • Wybierz idealne, Twoim zdaniem, kobiety w trzech kategoriach:
    – perfekcyjna w swoim zawodzie,
    – ideał urody,
    – perfekcyjny styl, elegancja.
    Jeśli chcesz, dodaj zdjęcia i uzasadnij swój wybór.
  • Umieść na swoim blogu obrazek z tagiem Perfect Women.
  • Podaj informację, kto Cię otagował.
  • Przekaż zabawę kilku innym bloggerkom.

 

 

 

 

Moje typy:

1. Perfekcyjna w swoim zawodzie: Meryl Streep. Wspaniała aktorka.

merylStreep__Reuters_1670235cphoto: REUTERS

   

2. Ideał urody: Liv Tyler. Kobieca.

Liv_Tyler_James_White_1010_06

photo: James White  

  

3. Perfekcyjny styl, elegancja: Anais Nin. Czarodziejska.

Anais_Nin_

photo: Jan van Raay

 

 

 

Do dalszej zabawy spróbuję namówić:

Anię http://kolorowanka.wordpress.com/

Monię http://www.monikajacka.blogspot.com/

Anię http://ana-brises.blogspot.com/

Gośkę https://malflu.wordpress.com/

Magdę http://mamajudo.com.pl/

 

Read Full Post »

 

 

image

 

 

Projekt Zeszyt 1

 

Projekt Zeszyt 2

 

Projekt Zeszyt 3

 

Projekt Zeszyt 4

 

Projekt Zeszyt 5

 

Projekt Zeszyt 6

 

Projekt Zeszyt 7

Read Full Post »

 

Niedawno swoje podwoje otworzył świetny portal dla kobiet Babskie Bielsko :) A ja mam zaszczyt i ogromną przyjemność wystąpić w pierwszym wywiadzie dla działu Portrety Kobiet, w wyśmienitym towarzystwie niezwykłych kobiet z Podbeskidzia – zapraszam do odwiedzin i lektury:

 

Babskie Bielsko

 

wywiad

 

 

 

 

I jeszcze skrap z moją słodką bratanicą, ze zdjęciem, które wystąpiło na zaproszeniu na chrzest.

And a layout with my cute niece, with her photo that I used on christening invitation.

   

 

30×30 cm / 12×12”

YoYoEmi

 

 

YoYoEmi3

 

YoYoEmi2

 

YoYoEmi1

Read Full Post »

 

dużo tuszowania, stemplowania i psikania = zakładki do książek :)

lots of inking, stamping and misting  = bookmarkers :)

 

 

zakladki2

 

 

zakladki4

 

 

zakladki5

 

 

zakladki1

 

 

zakladki3

 

 

zakladki6

 

______________________________________

lista wykorzystanych materiałów/list of supplies: TUTAJ/HERE

Read Full Post »

Zapraszam serdecznie na świętowanie Drugich Urodzin Scrap.com.pl! Z tej okazji można wygrać w naszym ulubionym sklepie Bon Na Zakupy o wartości 1000 zł (słownie: tysiąc złotych)! Do zrealizowania w sklepie internetowym lub przez Listę Społeczną!

     

     

    2 Urodziny ScrapComPl

Zasady zabawy umieszczone są na blogu sklepowym

 http://inspiracje.scrap.com.pl;

koniecznie się z nimi zapoznajcie. Ja mam przyjemność zaprezentować Wam drugą część pytania konkursowego – na poniższym obrazku jest wpisana na zielono.

 

 

2 czesc pytania

 

 

Kolejna część pytania pojawi się za 2 godziny na blogu którejś z pozostałych Złotych Rączek czyli projektantek Scrap.com.pl, a pierwsza część już jest gdzieś ujawniona, szukajcie więc u:

 

 

Gdy skompletujecie już pytanie, to odpowiedź na nie wpiszcie w specjalnym poście, który pojawi się na blogu sklepowym http://inspiracje.scrap.com.pl/ dzisiaj o godzinie 18:00 (czas na wpisywanie poprawnych odpowiedzi jest do 24:00). Potem wystarczy już tylko mieć szczęście w losowaniu!

 

 

I jeszcze mała niespodzianka od Scrap.com.pl – urodzinowy upominek czyli 10 opakowań pięknych ćwieków!, który rozlosuję wśród osób, które zostawią komentarz pod tym postem w ciągu 2 godzin od jego publikacji.

Proszę o zostawianie tylko jednego komentarza na osobę i wpisywanie się tylko osób z Polski (nie będzie możliwa wysyłka za granicę). Zapisy zamknę o godz. 16:00, a wynik losowania będzie ogłoszony tutaj jutro.

Zapraszam!

 

 

mini Candy u Agnieszki

 

 

 Scrap.com.pl składam najlepsze życzenia urodzinowe,

bo to najfajniejsze miejsce pracy jakie można sobie wyobrazić :)

Read Full Post »

 

mamy nowy nabytek w rodzinie – wczoraj urodziła się moja bratanica Emilka :)

we have a new addition to our family – yesterday was born my niece Emily :)

 

 

Emilka

 

moje rodzeństwo: Andrzej (dumny tata) i Ania, ja i malutka Emilka

my siblings: Andrzej (the proud daddy) and Ania, me and little Emily

A A A i E

 

AAE

z tej okazji w sklepie Scrap.com.pl odbywa się świętowanie i wszyscy dostają rabat 15% na zakupy!

szczegóły TUTAJ

 

***

 

i przy okazji 2 męskie skrapy

and 2 masculine LOs BTW

 

30x30cm, 12×12”

latarenka

 

 

lamerskie kadry centralne

Read Full Post »

 

mój malutki siostrzeniec robi cudne miny / my little nephew makes adorable faces

Janek

________________________________________

materiały/supplies:

wypisane na blogu sklepu scrapbookingowego Scrap.com.pl / listed on the site of scrapbooking store Scrap.com.pl

 

 

 

i dla tego właśnie Janeczka jest girlanda zrobiona

na nowe Wyzwanie #7 sklepu scrap.com.pl – w temacie dziecięcym :)

 

girlanda

 

wyzwanie #7

Read Full Post »

Southern Exposure ;-)

 

Przystanek Wapienica

 

 

Przystanek Wapienica

 

 

Przystanek_Wapienica_1

 

 

 

Malflu dzisiaj ma urodziny! :-) więc urządziła blog candy:

Today is Malflu’s birthday! :-) so she’s throwing a blog candy:

 

Urodziny_Malflu

Read Full Post »

edit: oczywiście poniższe informacje nt. Polskrapexu to był żart na Prima Aprilis – a Candy i nowe stemple są jak najbardziej prawdziwe :)

 

 

To mogła być scrapbookingowa fuzja wszechczasów, a skończyło się na …przejęciu nazwy i adresu internetowego :(

 

Największy scrapbookingowy sklep internetowy Scrapbook.com wchodzi na polski rynek. Ponieważ w sprzedaży najważniejszy jest chwytliwy adres, za adres internetowy http://scrap.com.pl została zaproponowana bardzo poważna oferta, którą po długim namyśle przyjęto. Sklep, dla którego mam zaszczyt i przyjemność projektować będzie działał dalej, z nową nazwą POLSKRAPEX oraz pod nowym adresem http://polskrapex.pl .

 

image

 

 

 

Aby rozgłosić nową nazwę i adres ogłoszono Blog Candy! Szczegóły –> http://blog.polskrapex.pl/.

 

 

Jeśli umieścisz u siebie na blogu nowy baner sklepowy lub/i wymyślisz hasło reklamowe dla nowej nazwy sklepu (i wpiszesz je w komentarzu TUTAJ), to możesz wygrać poniższy zestaw nowiutkich gumowych stempli do kolorowania Latarnia Morska:

  

image

 

A stemple wielkanocne są już dostępne w POLSKRAPEXie :)

Read Full Post »

 

dla Mii na wymianę w House Of Art

for Mia in a House Of Art swap

   

zakładka do książki

Read Full Post »

 

 

Przygoda przed duże “P” – wyjazd integracyjny ze Złotymi Rączkami i Endim na Targi Creativeworld do Frankfurtu nad Menem :)

A Great Adventure  – the integrating trip to Frankfurt Am Main Creativeworld Fair:)

 

Messe Frankfurt

 

 

 

 

image

A na luty podejmuję dalsze wyzwanie “art journalowania” – podróż trwa. Poniżej jeszcze parę wycinków ze stycznia…

And in February my journey with Art Journaling continues. Some excerpts from January are below…

19

 

 

23

 

 

20

 

21

 

 

24

Read Full Post »

 

 

In December I decided to join Julie in her adventure with art journaling… as I’m too secretive to share my whole journal, still want to play and join the community, so I’ll be sharing as much as I feel comfortable with. Here are my first January pages (fragments):

  

1

 

3

 

2

Read Full Post »

 

Pudełko Kolażowe dotarło do mnie tuż przed Świętami

The Collage Box arrived just before Christmas

Pudelko Kolazowe

 

 

wyjęłam z niego 13 rzeczy, z których coś stworzę

I took 13 things out of the box, to create something

kolazowe pudelko - wyjete

 

 

i włożyłam 13 rzeczy od siebie

and put 13 things from me

kolazowe pudelko - wlozone

Read Full Post »

 

ja pierniczę, Ty pierniczysz…

pierniczki

 

.

Read Full Post »

Older Posts »

%d blogerów lubi to: